Для успішної та швидкої адаптації учня в школі працівники закладу мають володіти інформацією, яку можуть надати батьки чи опікуни. Психологи НРЦ «Горлиця» підготували опитувальник для батьків «Індивідуально-психологічні та соціальні характеристики дитини та її середовища».
Які дані надати фахівцям
Опитувальник для батьків допоможе фахівцям закладу (адміністрації, лікарю, логопеду, соціальному педагогу, психологу, вчителю фізкультури, класному керівнику) врахувати всі особливості вашої дитини.
Будь ласка, продумайте відповіді, які вам можуть задавати у школі, заповніть опитувальник (номер запитання і відповідь), сфотографуйте заповнений опитувальник і відправте своєму класному керівнику.
Опитувальник для батьків
- Хто ще живе разом з дитиною.
- Житлово-побутові умови сім’ї та дитини.
- Чи були ускладнення в ході вагітності й пологів у мами?
- Чи зверталися до невропатолога? У якому віці? Причина звернення?
- Чи обстежувалися в інших фахівців?
- В якому віці дитина почала відвідувати дитячий садок? Якого типу?
- Яке ставлення дитини до дитячого садка: позитивне; негативне; байдуже?
- Чим дитина хворіла в цей період і як часто?
- Чи займалася дитина з логопедом?
- Улюблені ігри дитини.
- Чи помічали ви які-небудь особливості спілкування дитини?
- Як Ваша дитина спить: міцно; легко засинає; спить дуже неспокійно; іноді плаче; скрикує; розмовляє; ходить уві сні? Як часто це відбувається?
- Чи є наявність інстинкту самозбереження, дитина боїться небезпечних речей?
- Особливості поведінки вашої дитини: часто неспокійна і збуджена; млява, апатична і пасивна; акцентуація на навчанні; акцентуація на зовнішності; неорганізована, розпущена; часто без причини гарячкує; надмірно плаксива; неакуратна, неохайна.
- Чи були надзвичайні ситуації в сім’ї, свідком яких була дитина? Яка була її реакція на ці події?
- Чи є в дитини обов’язки по господарству?
- Взаємостосунки в сім’ї: рівні; складні; благополучні; неблагополучні.
- Чи конфліктує дитина з однолітками?
- Чи є в дитини постійні друзі?
- Де, окрім школи, буває дитина?
- З ким ваша дитина частіше проводить вільний час?
- До кого дитина частіше звертається зі своїми проблемами?
- Як зазвичай сім’я проводить вихідні?
- Конфлікти між дітьми в сім’ї вирішуються ними самими чи завдяки вашому втручанню?
- Як караєте дитину? Як її заохочуєте?
- Чи бувають у дитини слабкість, головні болі?
- Чи часто лякається дитина? За яких обставин?
- Під час хвилювання спостерігається: підвищена пітливість; поява червоних плям на обличчі; блідість?
- Чи буває запаморочення, захитування в транспорті? Чи бувають умлівання?
- Які ще особливості стану здоров’я, розвитку ви б хотіли вказати?
- До моменту надходження в школу дитина уміла: зав’язувати шнурки та одягатися; мити посуд; слати постіль; прибирати.
- Вивчила букви у … років. Почала читати по складах у … років. Почала читати швидко у … років.
- Вчиться в школі: охоче; з неохотою.
Корисні посилання
Щоб краще розуміти свого першокласника і те, що він переживає у перші тижні навчального року, ознайомтесь із Пам’яткою для батьків щодо адаптації першокласників.
Підписуйтесь на сторінку НРЦ «Горлиця» у Фейсбуці, щоби розділити з нами живе спілкування та порадіти досягненням наших вихованців.
0 коментарів