Одним з головних завдань сучасної школи є підготовка випускника школи, який умів би спілкуватися, слухати і говорити так, щоб його слухали, а також оцінювати чужу і, звичайно, свою мову. Мова допомагає дитині не тільки спілкуватися з іншими людьми, а й пізнавати світ. Вона відіграє величезну роль в психічному розвитку дитини. Як налагоджена логопедична служба в навчально-реабілітаційному центрі «Горлиця»?

Специфіка логопедичної роботи

логопедична службаСпецифіка логопедичної роботи в НРЦ «Горлиця» обумовлена характером порушення вищої нервової діяльності, психопатологічними особливостями дітей з інтелектуальною недостатністю (перш за все, зниженням рівня розвитку і структурою мовного дефекту).

На логопедичні заняття зараховуються учні 1-7 класів та вихованці дошкільного відділення НРЦ «Горлиця», які мають системне недорозвинення мовлення різних ступенів, дислексію та дисграфію. Групи комплектуються в перші два тижні вересня за результатами вивчення учнів кожного класу та рекомендаціями інклюзивно-ресурсного центру.

До групи немовленнєвих дітей входять діти, у яких інтелектуальна недостатність часто поєднується з моторною і сенсорною алалією, анартрією, розладом аутистичного спектру, дитячим церебральним паралічем, а також іншими порушеннями психо-фізичного розвитку і емоційно-вольової сфери.

Для цих дітей характерні відсутність мотивації до мовленнєвої діяльності, недостатність базових уявлень про значення предметів і явищ навколишньої дійсності, несформованість комунікативної, регулюючої, плануючої функції мови, недостатність сенсомоторного рівня мовної діяльності.

логопедична служба

Напрямки корекційної роботи

Корекційна робота з немовленнєвими дітьми будується на формуванні і розвитку:

  • слухового сприймання
  • здатності до використання невербальних компонентів комунікації
  • зорово-моторної координації, дрібної моторики рук і артикуляційної моторики
  • зорово-просторового аналізу і синтезу
  • функції голосу і дихання
  • почуття ритму
  • імпресивного і експресивного мовлення

Кожен напрямок включає певні завдання і відповідні прийоми, диференційовані в залежності від етапу роботи і індивідуальних особливостей немовленнєвих дітей. Найбільш поширені мовні розлади в учнів молодших класів і учнів середньої ланки – дефекти звуковимови і порушення усного та писемного мовлення. Тому корекції цих дефектів приділяється велика увага.

корекційна робота

Логопедична служба: головна мета

Головна мета логопедичної служби НРЦ полягає в тому, щоб: вчити дітей слухати, розуміти звернену мову, формувати фонематичні сприйняття, розширювати і уточнювати словниковий запас, розвивати мовлення, покращувати її граматичну сторону.

Завдання корекційної роботи:

1. Корекція звукової сторони мови:

  • постановка, автоматизація та диференціація звуків, формування достатнього фонематичного сприйняття
  • вдосконалення звукових узагальнень в процесі вправ в звукобуквенному аналізі і в формуванні складової структури слова

2. Корекція порушень лексико-граматичної будови мовлення

  • уточнення активного і пасивного словника, його збагачення
  • розвиток форм словотворення і словозміни

3. Розвиток зв’язного мовлення
4. Корекція порушень читання і письма

логопедична робота

Зміст логопедичної роботи тісно пов’язаний з програмою навчання грамоти, вивчення української мови.

Характерною для логопедичної роботи є часта повторюваність логопедичних вправ, але з включенням елементів нового. А ще ретельне дозування завдань і мовного матеріалу. Правильно організована логопедична робота сприяє не тільки засвоєнню шкільної програми і розвитку мислення і мовлення учнів, а й соціальній адаптації учнів.

 


0 коментарів

Залишити відповідь

Avatar placeholder

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

17 − six =