Кінезіологічні вправи відіграють важливу роль у розвитку пізнавальних та мовних навичок дітей. Адже вони сприяють покращенню зв’язку між різними частинами мозку (зокрема між півкулями), що, своєю чергою, позитивно впливає на розвиток мовлення.

Вправи кінезіології активують не тільки фізичні процеси, а й когнітивні функції. Це допомагає покращити пам’ять, увагу, координацію рухів та психоемоційний стан дитини.

кінезіологічні вправи

Кінезіологічні вправи

У роботі логопеда кінезіологічні вправи використовуються для:

  • Поліпшення когнітивних функцій. Вправи сприяють стимуляції півкуль мозку, що допомагає дитині краще сприймати та обробляти мовну інформацію, полегшуючи процес навчання та корекції мовлення.
  • Активізація м’язової пам’яті. Залучення руху під час мовно-рухливих ігор допомагає закріпити артикуляційні навички та розвивати дрібну моторику, що безпосередньо впливає на чіткість і правильність вимови.
  • Покращення координації. Кінезіологічні вправи вимагають синхронізації рухів з мовними навичками, в це допомагає дитині навчитися чітко поєднувати рухи та слова, що важливо для розвитку виразності мовлення.
  • Активізація психофізичних функцій. Вправи розвивають здатність до концентрації уваги, покращують пам’ять і сприяють зниженню рівня тривожності у дітей. Це особливо важливо для дітей з порушеннями мовлення чи інтелектуального розвитку.
  • Корекція мовленнєвих вад. Завдяки кінезіологічним вправам, що поєднують фізичні та мовні елементи, вдається коригувати артикуляційні та фонематичні порушення, збагачувати словниковий запас, розвивати навички звуковимови, а також покращувати навички спілкування.

діти з інтелектуальними порушеннямиСистематичне використання кінезіологічних вправ у поєднанні з мовно-рухливими іграми дозволяє не лише покращити мовленнєві навички, а й сприяти загальному психофізичному розвитку дітей, що має вирішальне значення для ефективної корекції мовних порушень у дітей з особливими потребами.

У цьому списку відтворення мовно-рухові ігри (кінезіологічні вправи), підготовлені вчителем-логопедом Тетяною Янковською (НРЦ Горлиця), розраховані на дошкільників та молодших школярів.

 


0 коментарів

Залишити відповідь

Avatar placeholder

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

3 × 2 =