У навчально-реабілітаційному центрі «Горлиця» функціонує дошкільне відділення, яке надає освітні послуги дітям з особливими освітніми потребами. Тут виховуються дошкільнята з інтелектуальними порушеннями різного ступеня та складними порушеннями розвитку.
Основним напрямом діяльності відділення є реалізація комплексу програм: корекційно-розвивальних, логопедичних, соціально-психологічних, медико-фізичних та реабілітаційних. Завдяки цим програмам дошкільнята з особливими освітніми потребами здобувають дошкільну освіту. Ці програми спрямовані на всебічний розвиток дітей (фізичний, когнітивний, емоційний тощо), корекцію мовленнєвих порушень, а також на покращення їхнього здоров’я та загального самопочуття.
На початку кожного навчального року педагоги дошкільного відділення приділяють особливу увагу адаптації новоприбулих дітей. Завдяки злагодженій і професійній роботі колективу, малюки швидко освоюються в новому середовищі, демонструючи значний прогрес у пристосуванні до умов закладу. Вони опановують перші соціальні навички та налагоджують дружні стосунки з однолітками, що сприяє їхньому комфортному перебуванню та розвитку.
Дошкільнята з інтелектуальними порушеннями
Одним із ключових завдань педагогів дошкільного відділення є організація ігрової діяльності, яка є провідною для цього віку та сприяє всебічному розвитку дітей. Під час дидактичних та сюжетно-рольових ігор вихованці засвоюють важливі соціальні навички, такі як поведінка у громадських місцях, вміння вітатися, прощатися, звертатися за допомогою, дякувати. Ігри дозволяють опрацьовувати ці навички в цікавій для дітей формі. Крім того, педагогами активно прищеплюється повага до членів родини, дорослих та однолітків.
Системний підхід, який використовують вчителі-дефектологи та вихователі, спрямований на максимальну корекцію особливостей розвитку дітей дошкільного віку. Це сприяє поліпшенню пізнавальних процесів, формуванню емоційно-вольової сфери, підготовці дітей до подальшого шкільного навчання.