На базі навчально-реабілітаційного центру «Горлиця» функціонує дошкільне відділення. Підопічні цього відділення – дошкільнята з особливими освітніми потребами. Це – діти з інтелектуальними порушеннями різного ступеню та складними порушеннями розвитку.
Пріоритетним напрямком роботи є здійснення комплексних корекційно-розвивальних, логопедичних, соціально-психологічних, медико-фізичних реабілітаційних заходів, спрямованих на здобуття дошкільної освіти, розвиток та корекцію мовленнєвих порушень, відновлення здоров’я.
Велику увагу педагоги дошкільного відділення на початку кожного нового навчального року приділяють адаптації новоприбулих дітей. Це приносить свої позитивні результати. Завдяки злагодженій роботі педагогічного колективу, малюки досить швидко починають демонструвати високі показники пристосованості до умов перебування у закладі. Вони опановують першими соціальними навичками, налагоджують стосунки з іншими дітьми у колективі.
Дошкільнята з особливими освітніми потребами
Важливим завданням, що опрацьовується педагогами дошкільного відділення в теоретичному та практичному аспектах, є організація провідної для даного віку дітей діяльності, що веде за собою їхній розвиток – ігрової діяльності. Під час дидактичних та сюжетно-рольових ігор діти опановують важливі соціальні навички поводження у громадських місцях з відпрацюванням у цікавій для них формі уміння вітатися, прощатися, звертатись по допомогу, дякувати. Вихованцям також активно прищеплюється повага до членів своєї родини, оточуючих дорослих та один до одного.
Системний підхід, що використовується в роботі вчителів-дефектологів та вихователів, спрямований на максимально можливу корекцію особливостей розвитку дітей у віці, який передує шкільному навчанню. Це позитивним чином позначається на розвитку пізнавальних процесів та емоційно-вольової сфери дошкільнят.