Озеленення і квітництво – ще одна можлива професія для дітей з ООП. І красива, і корисна. Навчання квітникарству здійснюється за однойменною програмою, що належить авторству Чеботарьової О. В. 2014 року.
Професія для дітей з ООП, що лікує
Навчатись озелененню діти мають можливіть на пришкільній території. Тут створено спеціальні дослідні ділянки, на яких можна не тільки спостерігати за буянням троянд, бузку, гортензії та інших рослин, а й власноруч їх вирощувати. Ці ландшафтні зони (разом з іншими засобами психоемоційного розвантаження) створюють сприятливі умови для відпочинку на природі та відновлення внутрішнього ресурсу дітей.
Цей оазис, в якому нині квітують не тільки вітчизняні, але й різноманітні екзотичні рослини, створено серед піщаної пустелі. У ньому сумісними зусиллями працівників і вихованців закладу з маленьких паростків виплекано сосновий бір та березовий гайок, вирощено городину, молодий садочок та ягідники, що вже не перший рік дарують дітям свої плоди.
Зелений літопис: з чого ми починали
Перші хвойники на території центру були висаджені у 2014 році. А сьогодні тут зростає вже близько 350 одиниць хвойних рослин, включаючи сосни, ялівець, туї.
У тому ж 2014 році було розпочато висадку і фруктового саду, який ще більш розширився у наступних 2015-2016 роках. Серед дерев фруктового садочку – черешні, вишні, яблуні, груші, персики.
У 2015 році у «Горлиці» проведено акцію «Парад газону», в процесі якої в середині вересня газонною травою було засіяно значну площу території центру. Завдяки сприятливим погодним умовам уже за тиждень цю територію укривав молодий зелений м’якенький газон.
Восени 2016 року розпочали висадку малинового ягіднику. Навесні 2017 року малинові плантації значно збільшили. Також у цей період було проведено акцію «Смородинове диво», у рамках якої висадили 50 кущів червоної, жовтої та чорної смородини.
Гіацинтові і полуничні галявини
Восени 2017 року розпочали висаджувати так звану «Полуничну галявину», що нараховувала аж 300 перших кущиків полуниці. Навесні 2019 року чисельність кущиків і кількість різновидів було збільшено – досадили ранню, середню і пізню полуницю.
- Весною 2019 року на території центру з’явилася галявина гіацинтів – близько 50 одиниць квітів п’яти різних кольорів.
- Восени того ж року оформили куточок витких та садових троянд. Сьогодні на території центру зростає близько 600 одиниць троянд.
Навесні 2021 року шкільні ландшафти було удосконалено: розпочато фігурну стрижку хвойних рослин. З гіацинтів викладено «Джерельце-потічок», який прикрашає тепер місце біля входу на територію закладу. До речі, цю та іншу рослинність квіткарі вирощували власноруч взимку як розсаду, щоб навесні прикрасити нею «Джерельце». До гіацинтів приєдналась ніжна лобелія.
Приємно бічити плоди своєї праці
На окремій навчально-дослідній ділянці діти за участю дорослих вирощують огірки, помідори, кукурудзу, горох, редис, перець, баклажани, кавуни. Цікаво, що цю розсаду вирощують у теплиці самі учні. З яким нетерпінням та задоволенням вони чекають, поки зійдуть і почнуть плодувати їхні «смачні рослинки», як вони їх називають!
Хлопці-старшокласники завзято возять щепу, яку використовують для мульчування. Укривають траншеї між овочевими культурами, щоб тут не розросталися бур’яни. Інколи з тіє. ж метою траншеї закривають картоном. А восени у ягіднику, поміж рядками малини і смородини, учнями і дорослими викладається зібране на території центру опале листя з дерев. Воно, перепрівши, покращує якість ґрунту, що дозволяє дітям отримувати і споживати свою, вирощену власноруч, корисну вітамінну продукцію.
«Побудувати будинок, виростити сина, посадити дерево» – ось прості і водночас важливі життєві завдання кожної людини. Як бачите, навчитися вирощувати щось своїми руками – пречудова професія для дітей з ООП. Бачили б ви їхні очі, коли вони спострігають результати своєї праці, що прикрашають собою не тільки теплицю закладу, але й її обширну територію та усі куточки приміщення!