Швейна справа – чудовий вибір професії дітей з ООП (і не лише для дівчаток). А ви знали, що серед відомих швейних майстрів і закрійників більше половини – чоловіки?
Вибір професії дітей з ООП
У системі навчання та виховання в спеціалізованих закладах для дітей з особливими освітніми потребами трудове навчання має професійне спрямування і розглядається як підготовка школярів до самостійної трудової діяльності.
Сьогодні у закладі функціонує 4 навчально-виробничі майстерні:
- Швейна справа
- Гончарна справа
- Озеленення і квітництво
- Поліграфічна справа
На базі цих майстерень старші учні отримують свої перші професійні навички, опановуючи ази важливих професійних умінь. Цей досвід стане їм у нагоді при влаштуванні власного побуту у майбутньому.
Швейна майстерня у «Горлиці»
Швейна майстерня працює в НРЦ «Горлиця» більше, ніж 17 років. Її технічне оснащення складає:
- універсальні швейні машини
- двоголкова швейна машина
- оверлоки (обметувальні швейні машини)
- петельна машина
- шестиголкова вишивальна комп’ютеризована машина
- взуттєва машинка
- машина для обкантовування зрізів
- праска електрична тощо
Діти відвідують швейну майстерню, починаючи з 5 класу.
Що виготовляють у майстерні
На уроках із швейної справи вчителі враховують індивідуальні фізичні і розумові можливості школярів, заохочують їх до сумлінної праці і творчого пошуку. Якої тільки швейної продукції не виготовляють тут учні за допомогою педагогів!
- штори, скатертини, фартухи
- різноманітна постільна білизна
- подарункові набори для пікніків
- сумки з вторинної сировини
- подушечки в стилі печворк
- рушнички, серветки й багато чого
Тут навчають моделюванню побутового та спеціального одягу. То ж майстерня забезпечує власноруч створеними костюмами і артистів закладу, що виступають на сцені «Горлиці». Створений учнями одяг з гордістю демонструється на яскравих святкових заходах, виступах хореографічних, вокальних та театральних студій.
Крім того, щороку на жіноче свято учні виготовляють чимало фартушків, прихваток, серветок та іншої кухонного дрібноти. Все це – у подарунок для своїх матусь та бабусь.
Досвід виконання замовлень? Теж є!
Швейна продукція систематично виставляється на місцевих селищних ярмарках, обласних фестивалях і конкурсах.
Швейна майстерня неодноразово приймала і успішно виконувала замовлення. Так, для одного з гіпермаркетів міста було здійснено реконструкцію та пошив спеціального одягу. Ми мали досвід пошиття на замовлення шкільної форми. А для інших замовників – здійснено замовлення на пошив марлевих пов’язок та безлічі захисних масок.
Кошти, вилучені від виконання замовлень, йдуть на забезпечення майстерні витратними матеріалами (нитки, тканини, фурнітура). Ось таке в нас самоокупне виробництво.
Наші випускники після завершення навчання у центрі мають досвід участі у швейному виробництві, де продовжують займатися справою, яка так надихала їх у «Горлиці».
Крім того, неможливо переоцінити важливість навичок по дрібному ремонту одягу, які учні отримують у шкільних швейних майстернях. Тут вони набувають умінь самостійно підкотити брюки, обрізати і підшити спіднички, полагодити шкільний і домашній одяг. Не тільки для себе, а й для своїх рідних.
А ось що розповідають самі учні
Кирило, учень 10 класу, каже, що нібито поринає у якийсь інший вимір. І час наче зупиняється, коли він працює з вишивальною машиною. Учень створює оригінальну вишивку, яка прикрашає подушки та серветки, виготовлені іншими здобувачами освіти.
Ростислава, учениця випускного класу, каже: «Вишивка заспокоює мене. Коли мені зле або сумно на душі – голка з ниткою дарують мені розраду».
Яна, учениця 9-го класу, каже: «Коли я працюю у швейній майстерні (особливо з бісером) – мені легше дихається. Мене залишає тривога і напруження, і я знов посміхаюсь».
Навчання швейній справі здійснюється за підручниками авторів Мерсіянової Г.М., Климук Л.В. та за навчальними програмами зі швейної справи для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (автори: Остапенко Л.І., Алєксєєва С.І., Карнаухова Л.О.) Київ, 2016 р. Програму рекомендовано Міністерством освіти і науки України.