Виховання – процес, який починається задовго до вступу дитини до школи і триває усе її життя. Людина накопичує і вдосконалює свій життєвий досвід, розширює та поглиблює свої знання, оволодіває новими цінностями. Однак саме шкільні роки – час найбільш інтенсивного розвитку особистості, формування характеру й її поведінки.
Виховна робота в НРЦ «Горлиця»
Організація виховної роботи в НРЦ «Горлиця», спрямована на створення умов для формування життєвої компетентності вихованців у контексті комплексної фізичної, психологічної, медичної, педагогічної та духовної реабілітації, що найефективніше реалізує соціальне замовлення – готує дітей з інтелектуальними порушеннями до самостійного життя та праці в умовах ринкових відносин.
Реалізація основних завдань і принципів виховання здійснюється в низці наступних пріоритетних напрямків:
- Моральне та правове виховання
- Валеологічне виховання
- Трудове виховання і профорієнтація
- Екологічне виховання
- Національно-патріотичне виховання
- Фінансова грамотність
- Народознавство
- Естетичне виховання
- Гурткова робота
Професійно-трудове виховання
Професійно-трудове виховання спрямоване на забезпечення формування у вихованців центру певного рівня знань та практичних умінь, які стають значним підґрунтям для подальшої соціалізації учнів у професійній сфері, надають впевненості у власних можливостях.
Моральне та правове виховання – зміни, які сьогодні відбуваються в українському суспільстві, вимагають формування правової вихованості дітей. Адже необізнаність у цих питаннях значною мірою знижує можливість реалізації особистістю своїх прав та обов’язків.
Валеологічне виховання учнів полягає в тому, щоб навчити дитину розумно ставитися до свого здоров’я, поважати фізичну культуру, гартувати свій організм, раціонально харчуватися. Виконання комплексу цих заходів забезпечує оптимальний фізичний розвиток та добрий стан здоров’я дітей.
Залучення вихованців до гурткової роботи різних напрямів – це творча самореалізація та самовиховання кожної дитини. У НРЦ «Горлиця» створена мережа гуртків за інтересами та можливостями учнів.
Національно-патріотичне виховання
Національно-патріотичне виховання – це виховання свідомого громадянина, патріота, набуття учнями соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування рис громадянина Української держави.
Ознайомлення дітей із традиціями, звичаями, творчістю, промислами, ремеслами, мораллю та етикою українського народу проходить на заняттях з народознавства.
Екологічне виховання покликане забезпечити підростаюче покоління знаннями про взаємозв’язок природи і суспільства, допомогти зрозуміти багатогранне значення природи для громади в цілому і кожної людини зокрема, сформувати прагнення і вміння брати активну участь в охороні й поліпшенні навколишнього середовища.
Естетичне виховання зосереджене на формуванні в учнів здатності повноцінно сприймати і правильно розуміти прекрасне у природі, мистецтві та житті, тому що всебічно розвинена особистість є надзвичайно чутливою до краси, гармонії в усіх сферах діяльності людини.